فاعلية برنامج قائم على الدمج بين التربية الصحية والحرکية في تنمية الوعى الوقائي لأطفال الروضة في ضوء مستجدات کورونا.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية قسم رياض الاطفال جامعة دمياط

المستخلص

تأثير برنامج قائم على الدمج بين التربية الصحية والحرکية لتمية الوعى الوقائى لأطفال الروضة في ضوء مستجدات کورونا.

هدف البحث إلى التعرف على تأثير برنامج قائم على الدمج بين التربية الصحيه والحرکية لتمية الوعى الوقائى لاطفال الروضة فى ضوء مستجدات کورونا..
وقد استخدم الباحث المنهج التجريبي باستخدام التصميم التجريبي مجموعة تجريبية واحدة، واشتملت عينة البحث الأساسية على(13) طفلاً وطفلة وتم تطبيق البرنامج المقترح لمدة (8) أسابيع بواقع وحدتين أسبوعيًا.
ومن أهم النتائج التي توصل إليها الباحث تحسن مستوى الوعى الوقائى لدى أطفال عينة البحث.
ويوصي الباحث باستخدام برنامج التربية الصحية والحرکية المقترح فى تنمية الوعى الوقائى بغرض رفع مستوى الوعى الوقائى لدى الاطفال للحفاظ على صحتهم وصحة أسرهم.

Abstract


The aim of the research is to identify the effect of a program based on the combination of health education and mobility to develop preventive awareness of kindergarten children in light of the developments of the Corona.
The researcher used the experimental approach using the experimental design، one experimental group، and the basic research sample consisted of (13) boys and girls. The proposed program was applied for a period of (8) weeks، at the rate of two units per week.
Among the most important findings of the researcher is the improvement of the protective awareness level among the children of the research sample.
The researcher recommends using the proposed health and movement education program in developing preventive awareness in order to raise the level of preventive awareness among children to maintain their health and that of their families.

الكلمات الرئيسية